torsdag 1 oktober 2009

I've got soul but I'm not a soldier...


Dagen har tett sig väldigt bra - underbar kall höstdag som för mesta delen spenderades utomhus, när solen sken så att säga. Innan jag åkte till shrinken i Haninge dödade jag en timme med en vän, mycket trevligt. Dagens terapisession var faktiskt den mest givande på länge, jag fick se samband som jag aldrig tidigare tänkt på.

Efter terapin handlade jag lite kött och åkte hem till Emelie. Vi lagade mat - stekt rostbiff och klyftpotatis med thai chili-sås, sjukt gott! När det hade börjat mörkna lite bestämde vi oss för att gå på promenad, vi tog en runda över Gärdet, ner till Villa Källhagen och sedan hem igen. Det kändes jättebra, iskall vind som flöt förbi alla lager med kläder jag hade på mig och frisk luft kom ned i lungorna. När vi kom in i värmen igen kokade vi thé och satte på oss massor med kläder och zappade lite innan Idol började. Till Idol käkade vi popcorn, moffade.. Nuh-uh!
Imorgon ska jag och Emelie träffa syster som kommer på visit från Göteborg över helgen, vi ska fika tror jag. Sen på kvällen ska jag ut med Sara och hennes arbetskompisar, någon har fyllt år. Johanna och kanske Marielle följer också med :) Hihi! På lördag fyller Carolina år och då är det först middag med efterföljande utgång. Pankilicious in the end of the weekend!

Jag älskar hösten!

1 kommentar: