tisdag 13 oktober 2009

I thought I was the greatest one, of course I wasn't.

Detta har varit en sån där mysig dag som man bara upplever ibland. Vaknade innan nio, av väckarklockan, gjorde gröt, slog på Tv4 morgon, såg snön falla överraskande utanför vardagsrumsfönstret och gjorde mig sedan iordning för att klockan tolv träffa Johanna i stan. Vi strosade runt i stan och fikade på Café Noco, vi gick nog minst en mil sammanlagt. Mysigt hade vi i alla fall. :) Vid Slussen skiljdes vi åt och jag åkte hem för att ha tvättstugan. Sedan åkte jag och lil'sis till Fältan och kikade lite i affärer, Åhléns hade börjat packa upp julsaker - hihihihi! :D Jag hittade en underbar svart klänning på BikBok med pärlor längs the neckline, vet inte vad det heter på svenska, den skulle passa perfekt till julafton och nyår. :)

Jag och julen är absolut bästa vänner, i alla lägen. Jag blir alltid så nostalgisk när jag tänker på julhögtiden - hur julafton kändes när man var liten, ljusen i alla hus när man går utanför, gemenskapen man känner, att få vara kreativ av en anledning (julklappar och pyntning), (ibland) kylan och snön, maten och drycken, festligheterna och mer därtill :) Jag blir helt varm i hjärtat när jag skriver om det. Jag har redan kommit på julklappar jag ska göra, hihi.

Jag har aldrig i mitt liv haft såhär ont i vadmusklerna som jag har nu. Jag tränade styrka och lite kondition i förrgår och gjorde då en övning som kallas tåhävning (som armhävning fast man står och trycker upp sin kroppstyngd med tårna). Denna övning klarade jag av galant när jag var vältränad gymnast och dansare, men inte nu. Det är iofs 6 år sedan jag slutade med gymnastiken haha. Förr fick jag aldrig träningsvärk, men nu jävlar. Herregud, jag har inte kunnat gå normalt på två dagar nu - man kan säga att det har sett ut som att jag har haft något olämpligt i baken, haha! Jag hoppas att det släpper tills imorgon bitti, då jag ska på intervju. Man vill ju se respektabel och representabel ut, inte som en utnött prostituerad, när man ska träffa nytt folk.

Jag ska nog se på Ugly Betty klockan åtta, sen blir det bingen.
Puss på handen och sov sött allesammans!

2 kommentarer: