måndag 19 oktober 2009

"Den här dagen går i mysighetstecknet".

Så skrev min lillasyster i sin blogg idag och det stämmer faktiskt för mig med. Jag och mamma tog direktbussen klockan tio till Ikea i Kungens Kurva och spatserade runt där i några timmar. Vi köpte småsaker (kökslampa, massvis med värmeljus, köksredskap, paraplyn, skålar osv.), men inga av de "stora" sakerna som vi egentligen skulle ha handlat - vardagsrumsbordet var för tungt att bära och mattan kunde vi inte bestämma oss för vilken färg vi ville ha, så det fick vara.
Dock köpte jag korgarna, på bilden under, som jag ville ha. :) När vi hade handlat klart allt åt vi den obligatoriska korven med brödet och mjukglass, jag fick världens magvärk efter det.
Jag spenderade en timme i mitt rum när jag kom hem med att slänga en massa skitsaker in the trash can och organisera det jag sparat, i mina nyinköpta korgar hihi. Precis när vi kom innanför dörren ville Emelie åka till Åhléns City och kolla på alla julsaker som de nu har satt upp. Efter någon timme tog vi bussen in, men gick till Panduro först där jag tittade på akrylfärg och papper som jag ska önska mig i julklapp - jag ska nämligen börja måla igen, hihi. Det är tre år sedan jag målade med akrylfärg nu och jag saknar känslan av penseldragen mot pappret eller duken. Töntig men kreativt hungrig? Definitivt. :)
Jag är på hemskaste pysselhumöret ikväll, men jag har ingenting att jobba med. Jag ska nog åka in till Pandis imorgon och köpa något att kunna pyssla med.

Ikväll skulle jag skriva till mellan tio-femton förskolor på Norrmalm om timvikariat vid VAB, sjukdom osv. Funkar mailskiten då? Fuck no! Bättre lycka imorgon hoppas jag. :)

Nu ska jag sleepa, eller något i den stilen.
Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar