onsdag 21 oktober 2009

Hej på er som fortfarande är vakna..

Jag vet inte om jag kommer att kunna sova ikväll. De har byggt upp en megastort tält här på Gärdet och det spelas jättehög musik därifrån just nu och har gjort så hela kvällen. Jag har sökt på Internet om det är något event, men har inte lyckas fiska fram någon information...

Dagen har tett sig mysig och samtidigt lite jobbig. Jag vaknade relativt pigg (efter en orolig natt) och åkte runt lunchtid in till stan med Emelie och mötte upp Mathilda vid Panduro där vi kollade lite. Sedan strosade vi runt i stan och fönstershoppade i några affärer. Efter någon timme började jag känna mig febrig och dåsig, så Emelie och jag åkte hem till oss.
Hela dagen därefter har spenderats i fåtöljen med mamis laptop i knät eller tittandes på tv, jag har varit för hängig för att orka något annat. Visst jag tryckte i Reisen i drömmarna som lillasyster bakade vilket inte var så värst ansträngande.
Nu ikväll när vi skulle laga fiskgratäng i ugnen började det lukta bränt och det var rökigt i hela köket, det var påväg att börja brinna någonstans på eller i ugnen, så det slutade med att vi fick tillaga gratängen i micron. Said and done. En timme efter det att vi ätit fick jag en blixtrande magvärk och jag började rapa sådär tomt som man gör innan man ska kräkas. Dock klarade jag mig från uppkastningar och mår nu bra.
Det är väldigt många i min bekantskapskrets som är sjuka just nu i diverse sjukdomar, lite olyckbådande men ändå bra eftersom det då kommer att behövas fler vikarier till förskolorna runt om i City. I like! :D Bara jag får det där jäkla utdraget ur belastningsregistret inom en snart framtid...

Nu ska jag försöka sleepa, får se om det fungerar. Jag saknar att skeda :) Jag kramar min extrakudde varje natt när jag sover, töööönt. Haha!

Tout ira bien. L'amour vient, ne vous précipitez pas!
Bonne nuit mes amis belles :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar