torsdag 29 oktober 2009

Time to let go now

Det känns som att jag har förlorat några vänner de senaste veckorna, har ingen aning om vad som har hänt. Jag har inte gjort någonting som jag kan komma på. Det känns som att jag är tillbaka vid envägskommunikationen igen, och sånt vet vi ju att jag inte orkar med, hellre låter jag det vara i sådana fall. Det är så tråkigt när vänner jag trodde var nära slutar att höra av sig - visst kan man må så dåligt att man inte orkar med någon annan än sig själv, men ett sms kan man ju iallafall slänga iväg och berätta att man lever. Tydligen inte.
Jag tänker inte anstränga mig mer genom att försöka hålla kontakten med de som inte ens verkar bry sig längre eller tydligen har valt en annan väg att gå, det tar så ohyggligt mycket onödig energi som jag kan lägga på andra mycket bättre saker. In med det nya, ut med det gamla var det väl. Jag längtar till shrinksamtalet nästa vecka...


Idag (kall och solig höstdag, hihi):

  • Lunch med My på Tv4, hög mysfaktor :)
  • Storhandlade på Fridhemsplan med Emelie
  • Pratade med Fredrik påväg hem från mathandlingen som körde bil (styrde med knät) samtidigt som han spelade något spel på laptopen och pratade med mig i telefon. Stupid guy!
  • Skickade iväg en blankett till SKB
  • Följde med My som shoppade i staden
  • Middag bestående av bakad potatis och kycklingröra


Imorgon:

  • Gå upp tidigt för att städa lägenheten innan mamma kommer hem
  • Söka jobb, troligen
  • Höra med ms My om lördagen
  • Föra hos Mathilda
  • Bombardier(!) med Emelie, Mathilda och mister


Ikväll blir det Jon & Kate plus 8 igen, favoritprogrammet :)

2 kommentarer: