tisdag 20 oktober 2009

Jag behöver frihet nu och jag behöver veta hur (Mumford & Sons)

Idag tog det en timme att diska, ni skulle ha sett berget. Helt galet mycket, fick byta vatten två gånger. Dock är det väldigt rofullt att stå och diska, omedvetet står jag och filosoferar om saker jag annars inte tänker på.
Jag är väldigt avundsjuk på Sara som tatuerade sig idag, en jättefin fjäril som Adam ritat, på höger axel. Jag vill också :( Min nästa ska vara hibiscusblommor med någon liten text till vid revbenen, jag tror det kan bli riktigt fint även om det kommer att hurt like hell... Jag har lagt upp den här bilden på bloggen förut, men den är modell för hur jag vill att hibiscusarna ska vara placerade.

Jag fick kontakt med tre förskolechefer idag som ska skriva in mig på deras vikarielistor så fort jag får tillbaka utdraget från belastningsregistret, som ändå kommer vara prickfritt hihi.
Dessutom mailade jag några gamla gymnasielärare idag och frågade om någon känner någon som jobbar med inredning. Nina, min gamla KuHi-lärare hade några bekanta som hon skulle höra av sig till och fråga om de kan svara på mina frågor om yrket som inredningsstylist. Det lönar sig att anstränga sig och jag känner att livet är påväg någonstans nu :) Hihi!

Idag är jag sådär glad igen. Imorgon ska jag till Pandis och köpa något pyssel :)



Puss & kram, jag saknar mina vänner

1 kommentar:

  1. Jag är också så himla sugen på att pyssla! Vad roligt att du tänkt samma sak. Vi kanske skapar trend. Jag tänker på er här borta jag! :) kram

    SvaraRadera