onsdag 28 oktober 2009

Ny dag, nytt nummer av Lattjo-nytt!

Imorse klockan tio var jag på mötet med Ingrid från FK Vårsol, en trevlig kvinna. Vi pratade lite om verksamheten, mig och vad de brukar göra om dagarna, sedan visade hon runt mig på den mysiga förskolan som var i två plan. Vi bestämde att jag på tisdag ska vara med på en utav avdelningarna hela dagen för att vi ska få "känna på varandra" (som hon uttryckte det, haha), så att jag trivs med barnen och personalen och vice versa, innan jag bestämmer hur jag ska göra. Hon berättade också att detta föräldrakooperativ och tio andra runt om på Norrmalm har kontakt med varandra och om jag sköter mig bra kan hon rekommendera mig till de andra, som sjukvikare, så att jag får ihop fler timmar varje månad. :) Om jag inte trivs där finns det fler förskolor på Norrmalm som är intresserade, jag behöver bara höra av mig. Hihi!

Efter mötet lunkade(!) jag hem till Mathilda, hon bor 20 meter från förskolan, för att dricka kaffe. Runt rolv åkte vi in till stan eftersom hon skulle köpa vinterskor, jag köpte nya jeansleggings och ett ljusrosa nagellack, Emelie köpte rosetter till håret. Därefter köpte vi ingredienser till en vegetarisk pastasallad och åkte hem till henne igen och åt. Vi planerade inför fredagen på Bombardier, hehe! Jag har inte valt kläder än... :O
Efter allt gående på stan dunkade mitt ben konstant hela eftermiddagen/kvällen (jag får skylla mig själv eftersom jag glömde att linda knät imorse...), så jag fick ligga på golvet med benet i högläge på Mathildas pilatesboll, haha. Jag skulle ha snabbträffat mister idag, men det blev inte så på grund av benet.

Nu ska Emelie och jag äta ugnspannkaka, mamma har dragit inåt landet i och med hennes kurs och är borta till fredag. Imorgon ska jag luncha med min älskade vän My! :)

Pöss på römpa vetja! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar