måndag 14 september 2009

Trippa fram på tårna, fraaaaam pååååå tåååååårna

Än så länge idag har jag varit duktig och medmänsklig. Jag vaknade halv åtta av ett sms från min älskade vän My och insåg då att jag hade rätt att sova i två timmar till (yes!). Halv tio gick jag upp, drack ett glas mjölk och satte mig på motionscykeln och körde lite styrka efteråt. Därefter åt jag en långsam frukost med Emelie och följde med henne till doktorn på Gärdets Vårdcentral. Jag satt där i väntrummet och läste en DAM-tidning om hela världens kungligheter och vad de alla håller på med - Vickan och Madde var i blickfånget om man säger så. Efter läkarbesöket skulle bruden ta sänka för att se om (mördar?-)infektionen är borta, hon får svar imorgon.

Nu sitter jag här i arbetssökarträsket och kryper mig fram, vilket roligt liv jag har.. Dock är veckan relativt uppbokad med möten av olika slag, dejter med vänner och utgång på fredag eller lördag. Jag är ensam hemma hela helgen, hur ska det gå..? Jag har haft ganska svårt att sova de senaste nätterna med drömmar om spädbarn, förlorad ungdom och av verklig tomhet i sängen. Jag har ganska svårt att vänja mig vid att inte sova bredvid någon, man kan säga att jag kramar kudden nätterna igenom. Jag antar att jag får ta hit någon som kan sova med mig eller att jag bara får lov att stå ut - det som inte dödar, härdar!

Det här med att vara singel igen känns så väldans konstigt idag, har ingen aning om varför.. Jag kanske är påväg att må bra, något jag hoppas innerligt på.

Nej, om man skulle ta och söka sig ett jobb eller två?! Tjingeling<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar