fredag 11 september 2009

Portföljen på parkbänken..

De sex senaste jobben jag har sökt den här veckan har endast varit receptionistjobb på olika företag och hotell. Det är knasigt, men jag blev lite avundsjuk på hon som stod i receptionen på Icas huvudkontor när jag var där på för arbetsintervjuerna. När jag satt där och väntade tänkte jag: det där vill jag också jobba med - ta emot besökare, hälsa på alla som kommer in och ut från kontoret, hålla ordning och reda i receptionen osv. Just nu känns det som att jag vill jobba som receptionist någonstans, jag vill ha på mig officekläder och ett sånt där passerkort.
Är man desperat så är man, men jag vill ha någonting att göra och tjäna egna pengar. Tänk när the first paycheck kommer.. Shaisse, det är det enda jag kan säga! Jag längtar efter att kunna betala hemma.. helt sick, jag vet, men jag känner vissa plikter och skyldigheter mot mamma som tack för allt hon har gjort under mitt liv. Henne älskar jag innerligt. Emelie också för den delen. Och Therese. Min vänner också.

Vad vore livet utan kärlek? Naaaaaaaaaaada!
Men vem har sagt att man behöver some guy? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar