fredag 11 september 2009

Töntig, kulturell eller både och?

Tro det eller ej, men jag har börjat tycka om klassisk musik. Jag sitter just nu och lyssnar på Für Elise haha. Jag har tyckt om klassisk kultur ganska länge, men den klassiska musiken har jag börjat anamma mer nu när vi har tevekanalen DivertiMezzo - lovely! Det var kursen kultur- och idéhistoria och läraren Nina Laubert i gymnasiet som fick mig att tycka om det klassiska. Vi var på klassisk konsert (Mozarts 5a i C moll) och på några konstmuséer. Sedan var jag och några vänner på opera i våras. Nu är det bara baletten som saknas, jag skulle hemskt gärna vilja se Svansjön. Som tur är så visar de allt sånt här på DM, så jag får ju se lite i alla fall :) Varje gång jag zappar till DM så suckar eller skriker Emelie "NEEEEJ, INTE DEN HÄR SKITEN!". What to do, what to do?

Helgen ska spenderas i hemmet och ute på stan, det ska tydligen bli mysigt höstväder med endast 14 grader och sol - det gillar vi! På med halsdukar och mössor bara så promenerar vi och kanske tar en fika. Hehe! Jag älskar verkligen fint väder, men vem gör inte det? Mamma och jag ska äta kräftor (lite sent kanske?) imorgon och shaisse vad jag har längtat.

Idag är jag lycklig!

2 kommentarer:

  1. Anmäler mig som frivillig att följa med på Svansjön när tillfälle ges!
    Jag vill, jag vill, jag vill!

    Kramar Puck

    SvaraRadera