torsdag 10 september 2009

Far, jag kan inte få upp min kokosnöt..

Denna dag kan man sammanfatta som en tredjegradsekvation - brant graf upp, lite plant och till sist rakt ner i helvetet, lite uppåt igen och till sist nedåt igen..
Förklaring: Gick med mamma till Ö-malms Arbetsförmedling och skrev in mig, vi promenerade, när jag kom hem ringde fucking Ica Värtan och sa att jag inte hade fått jobbet och bad nästan om ursäkt för det. Andra hade ju mer erfarenhet än jag och då måste man definitivt anställa dem istället - men hur fan ska vi som inte har någon erfarenhet få det om inte de jävlarna anställer oss någon gång? Samtalet avslutades med "har du några frågor?". I HELVETE HELLER!
Sen på eftermiddagen träffade jag Carolina - vi fikade och kollade på människor och fönstershoppade kläder. Sen nu när jag kom hem ville jag bara dö på grund av allt.
Känslor och tankar: utnyttjad (på många sätt), saknad, hopplöshet, ilska, ännu mer saknad, ångest, vill få bort ångesten och vänta, lite mer saknad kanske?

Jag är inte bitter...

5 kommentarer:

  1. Det är ICA som går miste om någon bra! så är det!
    Föressten, vill du inte ta dig ut med mig och lämna ut CVn? Om inte jag får jobbet måste jag ut igen och leta allt möjligt, du kanske också vill lämna ut CVn? :)

    SvaraRadera
  2. Jo, det kanske jag vill göra :) Ilskan måste bara lägga sig först. Jag är i kontakt med en jobbcoach, men vi kanske kan gå ut nästa vecka då och lämna?
    Vilka fina bilder du har lagt in på din blogg :D Jag kan inte kommentera i din blogg, därför skriver jag här...

    SvaraRadera
  3. Men vad tråkigt! :( Jag som hade trott att vi skulle bli jobbkamrater.. Nu återstår de o se om jag får jobbet eller ej

    SvaraRadera
  4. Hoppas du får det :) Jag söker vidare jag, haha. Försöker intala mig själv att det inte passade mig..

    SvaraRadera
  5. Ja fortsätt du :) vem vet kanske kommer något bättre du inte hade sökt om du fått detta!

    SvaraRadera