fredag 18 september 2009

Here we go, life's waiting to begin!

Idag började dagen med en sån där mysigt tidig morgon klockan halv sju. Det var svinkallt i lägenheten så jag fick lov att ta på mig tofflor och svepa en filt om axlarna. Sen bar det av mot Norrlandsgatan och Assessit. Kom dit lite tidigt och blev därför välkomnad med en kopp kaffe (I like!) av en trevlig man och invisad i ett vitt rum med stort fönster, några fåtöljer och ett bord i mitten. Några minuter senare kom min coach Gunilla in med ett leende på läpparna och ursäktade sig för att hon var lite sen. Hon var väldigt propert klädd i mörkgrå klänning och en orange sjal, färgen klädde henne verkligen.
Iallafall så fick mötet mig att känna glöd igen och vi började kartlägga min person och vad jag tycker om att göra. Under mötet insåg jag att jag har haft mitt musik- och kulturintresse som en hobby för att göra plats för annat eftersom det "passar in" i normen - typ kontorsarbete. Gunilla tyckte att jag ska bejaka min så kallade talang och passion för kreativt utförande av saker och inte strunta i det. Under de kommande fem mötena ska vi försöka komma fram till vad för jobb jag kommer kunna söka, vilka utbildningar jag kan gå, vad jag behöver bli bättre på i jobbsökandet osv. Det här känns verkligen bra! :)

Efter mötet på Assessit åkte jag direkt till Centralen där jag vinkade av Emelie som tog tåget till Göteborg. Jag fick lov att gå tio minuter innan tåget gick eftersom det skulle bli för jobbigt annars, det var ansträngande nog att stå utanför fönstret och se henne därinne ensam. Jag vet, hon är inte någon liten unge som inte kan klara sig själv, men det känns ändå lite i hjärtat när hon åker iväg helt ensam till en annan stad.
När jag lämnat Emelie på Centralen åkte jag direkt tillbaka till Karlaplan och handlade lite inför helgen med mamma. Och väl hemma åt jag lunch och har städat lite grann :) Nu ska jag fixa mina nails inför kvällen, hehe!

Puss & kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar