måndag 9 november 2009

Tidsfördriv :)

Frågor lånade från http://scrapnstuff.blogg.se/, My's storasyster :)


1. Hur gammal är du om fem år? 24

2. Vem var den senaste du träffade? Mamma och lillasyster Emelie

3. Hur lång är du? 1,76 cm

4. Vilken var den senaste film du såg? Because I said so

5. Vem ringde du senast? Mathilda

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Nej, det hoppas jag inte :) kram" - svar till big'sis om jag har svininfluensan.

7. Vad är dagens planer? Förbereda inför morgondagen.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Texten dödade ironin, innebörden och känslan, men ändå föredrar jag sms.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Separerade sedan tio år.

10. När såg du senast din mamma? Två sekunder sedan.

11. Vilken ögonfärg har du? Blå.

12. När vaknade du idag? Runt tio :)

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, usch...

14. Vilken är din favoritplats? Någon plats med sjö-/havsutsikt, vatten inger lugn :)

15. Vilken plats föredrar du minst? Trånga utrymmen, klaustrufobisk

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis i livet.

17. Vad skrämde dig som barn? Att gå vilse och att inte bli bekräftad.

18. Vem fick dig att skratta senast? Mathilda.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Egentligen inte.

20. Har du stationär eller bärbar dator? En stationär som är min, men också mammas bärbara som är allas. Haha!

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det beror på om jag fryser eller inte.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två stycken - en att lägga huvudet på och en att ligga på. HAHA!

23. Har du någon gång spytt på fyllan? Någon enstaka gång, jag kan inte - hur dåligt jag än mår.

24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Låga strumpor och barfota

25. Är du social? Hehe, jag hoppas det.

26. Vilken är din favoritglass? Allt med choklad

27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Bidra mamsen med pengar, resa till någon exotisk plats, donera lite till välgörenhet, handla nya basplagg och spara resten till när jag flyttar hemifrån.

28. Tycker du om kinamat? Thai är godare

29. Tycker du om kaffe? Kaffe är mitt mellannamn...

30. Vad dricker du till frukost? Mjölk, té eller kaffe

31. Sover du på någon särskild sida? Noppsi.

32. Kan du spela poker? Texas Hold'em ja, men var mer skillad förr.

33. Tycker du om att mysa? Jag skulle förtvina utan mys.

34. Är du en beroendemänniska? Jag är beroende av koffein och/eller tein.

35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej

36. Vill du ha barn? Om jag vill :)

37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, spanska och väldigt lite franska.

38. Har du någonsin åkt ambulans? På Cypern när jag hade körtelfeber. Herregud vilken upplevelse...

39. Föredrar du havet eller en pool? Havet eller en pool med saltvatten och utsikt över havet :)
40. Vad spenderar du helst pengar på? Fika, party, kläder och saker till hemmet.

41. Äger du dyra smycken? Det vet jag inte

42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Ett skalat äpple

43. Vem är den roligaste människan du känner? Fredrik

44. Välj ett ärr på din kropp? Ringfingerknogen på höger hand - ramlade midsommaren för två år sedan med en cykel, gjorde för många saker samtidigt som jag skulle bromsa in i en kurva med alkohol i kroppen. Voltade och hamnade pladask på magen med axelbandslösa klänningen nere vid midjan, haha. Blod överallt och grus i händer, armbågar och knän. :)

45. Vad har du för ringsignal? Clocks med Coldplay

46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? En gul klänning med röda prickar som jag sydde på lekis med hjälp av en fröken. Stolt! :)

47. Flirtar du mycket? Haha, nej.

48. Var togs din profilbild för din blogg? Med My's mobil förra nyårsafton :)

49. Kan du byta olja på bilen? Hehe, yes man!

50. Har du fått fortkörningsböter? Har inte lyckats ta körkort än.

51. Vilken var den senaste bok du läste? Läser just nu "Nights of rain and stars"

52. Läser du dagstidningen? Ja, om Metro räknas :)

53. Prenumererar du på någon veckotidning? För vilka pengar då..?

54. Dansar du i bilen? När jag väl åker bil, ja. Men sjunger helst!

55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? The Voice på femman

56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Vägbeskrivning

57. När var du i kyrkan senast? För några veckor sedan.

58. Vad ska du göra nu? Avundas de som tatueras i LA Ink :(

2 kommentarer: