tisdag 3 november 2009

Kindergarten

Idag har jag agerat dagisfröken. Det var så himla roligt. :D Jag fick vara på den övre avdelningen där alla de minsta barnen var, samt några mellan 4 och fem år. Jag kom jättebra överens med de andra vuxna och några av barnen kallade mig Nappali, haha. Innan lunch hade jag hand om de tre yngsta barnen medan en fröken målade med tre äldre, det gick jättebra. Efter maten fick jag läsa för femåringarna och därefter sysselsätta dem med diverse saker. Vid halv tre gick jag och förskolechefen in i personalrummet och gick igenom någon checklista om brandvägar, allergier, tystnadsplikt osv. Allt som allt var dagisvistelsen väldigt rolig och inspirerande. Tänk att starta en förskola med kreativ profil. Jag älskar barn och kreativt lärande, kan det bli mer rätt?

När jag fick gå hem ställde jag mig utanför dagiset och skulle ringa Emelie, vilka kommer gående uppför backendå? Jo, Mathilda och Emelie. Sicken tajming! :) Vi gick till Prisextra och sen hem till Mathilda för kvalitetstid, kaffe och lite lussebullar, hihihihi. Jag mailade även ytterligare fyra förskolechefer att jag nu fått mitt registerutdrag, så att de kan skriva upp mig på sina vikarielistor.

Jag vill inte bli inredare längre... Genom informationsintervjuerna har jag fått reda på att konkurrensen är stenhård och att det därför är väldigt dåligt betalt. Jag vill jobba för en tidning i alla fall, men med vad vet jag inte än :) Jag ska nog kontakta lite företag och fråga om de behöver anställa en receptionist eller adminstratör på deltid eller något, haha! Jag måste ju försöka så länge jag orkar.

När jag kom hem började jag sakna igen. Inte bra det där.

Desperate Housewives ikväll :) hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar