måndag 2 november 2009

Jag vill kunna påverka...

Idag gjorde jag världens misstag. Klockan halv tio ringde en förskolechef från Odenplan vid namn Cecilia när jag satt på toa (hann inte ens spola, haha!). Hon frågade om jag ville vara sjukvikarie idag. Jag som var helt yrvaken sa: Äh, alltså jag har precis vaknat. (Jag kände mig äcklig också) Hon: Jaha, men då kan jag höra av mig imorgon om det behövs vikarie då också. Jag: Imorgon är jag tyvärr upptagen (FK Vårsol hela dagen). Efter att jag hade lagt på kom jag på att jag skulle ha frågat om jag kunde börja efter lunch. STUPID HOE!
Jaja, imorgon ska jag iallafall vara på Vårsol och det ska bli roligt. Då ska jag fråga dem om jag får tacka ja till erbjudanden på andra förskolor samtidigt som jag är uppskriven hos dem, för att få ihop fler timmar. :)

Nyss när Emelie och jag var på vårt mini-Ica blev vi jagade av två tomtar i form av pojkar på nio-tio år. De följde oss till Ica, sprang runt därinne och gömde sig samt följde efter när vi skulle därifrån enda till porten (läs: vi sprang sista biten!). Nu sitter jag här med neddragen rullgardin vid min dator - man vet ju aldrig vem som kikar in genom fönstret. Mitt rum är ju på markplan.

Nu vill jag ha mat. Ugnspannkaka med skinka :)

Rattirajraj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar