torsdag 12 november 2009

Take a walk on the wild side

Hej, mina kära vänner! :)

Idag har jag haft så fullt upp med möten, en nystartad blogg, intervjuer och andra ärenden, så att jag helt enkelt har glömt bort att uppdatera denna personliga blogg. Kom på det alldeles nyss faktiskt! Det var en mycket vacker, men ack så iskall, höstdag idag. Solen sken och jag var på otroligt bra humör för att ha gått upp klockan sju på morgonen, tidigast på mycket länge.

Mötet med min shrink var mycket givande och vi kom fram till några väldigt bra åtaganden och samband som binder ihop mitt beteende och varför vissa människor dras till just mig.
Jag och jobbcoachen pratade faktiskt också om detta idag på vårt möte, hon är även hon utbildad psykiatriker. Hon sa: låt aldrig någon annan människa få dig att offra dig själv och förlora dig själv med tiden. Damn right, tänkte jag då. Men det är lättare sagt än gjort - det kommer att ta lång tid innan jag tar mig ur en utav mina många överlevnadsstrategier (behov av bekräftelse - bekräftelse - anpassning efter den andres humör - uppoffring - bekräftelse...) och slutar hamna i relationer av olika slag där jag själv skadas eller mår dåligt.

Imorgon ska jag kontakta Cerveras huvudkontor, IKEA och lite andra företag för diverse ärenden. Det ska bli kul, hoppas jag.

Nu måste jag sova, mina ögon vill inte vara öppna längre. God natt! :)

2 kommentarer: