lördag 28 november 2009

Abrakadabra simsalabim

Idag har jag jobbat igen, 10-15, och det kändes faktiskt bra. Jag hade världens ångest igårkväll och imorse för att jag skulle jobba idag. Prestationsångest. Min prestationsångest är en utav mina överlevnadsstrategier, har jag och shrinken kommit fram till, och det är något som är väldigt svårt att få bort. Jag känner mig otillräcklig och att jag gör fel i princip helt tiden på "jobbet", även om jag väldigt ofta får beröm av de anställda för att jag har lärt mig så mycket så snabbt - sådant överskuggas lätt av viljan att konstant prestera toppresultat. Nu ska jag ta en jobbdag i taget och göra mitt bästa.
Idag har jag råkat trycka in saxen i tummen flera gånger då jag har krullat paketsnören, så jag ska ha plåster där resten av tiden - annars kommer min högertumme endast bestå av köttsår. Jag hade även väldigt ont i lungorna idag, hade nästan svårt att stå upprätt. Både mamma och Emelie sa att det beror på att jag har varit sjuk och hostat så pass länge, så att jag har slitit av en massa senor i lungorna. Mysigt!

Imorse när jag gjorde iordning mig kom mamma upp, jag blev så glad att hon var hemma. Nu är resandet slut för hennes del och det är så sjukt skönt att få vara barn ett tag, även om jag inte är det längre till utseendet. Jag har inte varit barn sedan jag var 8 år gammal, då fick jag lov att växa upp mentalt av olika anledningar.

Det finns många saker på Cervera som jag vill ha till hemmet men något som jag speciellt vill ha är Kitchen Aid-maskinen och bakformarna i silikon eller teflon, silikonformarna har jag tittat på speciellt länge. Sedan när jag får min lön ska jag nog köpa några av formarna som finns i butiken.



Nu ska jag hjälpa de andra att städa lägenheten. Pöss på römpa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar