måndag 23 november 2009

I want to reconcile the violence in your heart

Nu har det börjat bli så att jag får lov att tacka nej till jobberbjudanden, i alla fall till säsongsanställningar. När jag kom upp från tvättstugan ringde det och en kvinna från Panduro i Solna undrade om jag ville jobba från slutet av november till juldagen, heltid. Jag har ju redan fått extrajobbet på Cervera, jag kommer troligen att jobba varje dag där från början av december. Fast på något sätt känns det som att jag tabbade mig, helt klart. Heltid i en månad mot timanställning i en månad. Men grejen är ju att jag redan har tackat ja till Cervera, annars hade jag inte tvekat en sekund på Pandurojobbet. Nej, nu blev det jobbigt känner jag. Usch! Först får jag ingenting och sen kommer allt på en gång, men jag antar att det är så livet är.
Jag jobbade på Kastanjebacken idag igen, det var lika roligt och givande som vanligt. Herregud vilken tabbe med Pandurojobbet - det var ju heltid! Vilken ångest jag fick nu...

Ikväll ska vi äta på restaurang för mamma har skickat in sin essä nu och då vill hon fira samtidigt som ingen av oss orkar göra mat. Imorgon åker hon till Enköping och kommer hem på fredag. Jag vill gå ut på lördag, det vill jag verkligen :) Jag behöver det.
Jag älskar att sno bilder från Mathilda :) Vi såg bättre ut innan regnet kom...

2 kommentarer:

  1. ring och säg att du ångrar dig? :) och man kan alltid ringa till ett jobb och säga att något annat kommit upp, alltså cervera, dom har inte svårt att hitta andra! men kanske redan är föresent med panduro men så du vet till nästa gång :)

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken, men nu kör jag på Cerverajobbet, hon på Panduro lät ändå så arg när jag sa att jag redan hade fått ett säsongsjobb. Jag ska verkligen tänka på det till nästa gång. :)

    SvaraRadera