fredag 13 november 2009

Championer, fan!

Inatt har jag tydligen drömt en massa mardrömmer eller något sådant. Nu när mamma är borta på kurs sover jag i Emelies säng tillsammans med henne, vi båda har lite svårt att sova för tillfället. Hela natten har jag tydligen legat och gnytt, så jag höll henne vaken. Igår kväll låg vi och lyssnade på musik och skrattade, igen, innan vi skulle sova och då passade jag på att byta alarmsignal - Coldplays A Postcard from far away.

Imorse snoozade jag i ungefär en timme och precis när jag skulle gå upp ringde telefonen - det var en förskola som ville att jag skulle jobba. Denna gång tackade jag ja. Jag vaknade fem över halv att de ringde och när jag tog 12-över-bussen hade jag hunnit prata med dem, duscha, ätit frukost (gröt, stor och stark?!), sminkat mig och packat ner diverse papper i väskan. Jag har aldrig i mitt liv gjort mig iordning så fort, herre min ge...

Jag började jobba på förskolan i Vasaparken klockan elva (jag kom dit halv, men gjorde lite underskrifter med förskolechefen osv) och slutade halv fem, så det blev iallafall 5 timmar utan rast inräknat. Barnen var underbara. Först när jag kom dit var det kaos eftersom det saknades personal på varje avdelning - jag var med de stora barnen innan och fram till lunch och fick vara hos 2-3-åringarna fram till det att jag slutade. Jag var i pysselrummet nästan hela tiden och mot slutet sjöng jag och barnen, så söta. Dagen var alltså väldigt bra. :) Förskolechefen sa att det kommer bli mycket timvik nu under vintern (pga sjukdom, ledighet, kurser osv) och jag blir ju inte ledsen för det, hihi.

Nu ikväll är det Idol, det blir ingen utgång imorgon eftersom både Emelie och jag är sjuka. Vi som hade lovat Sanna och Kim. :( Men what to do?

Pöss på er! Titta gärna in i min nya blogg - Cream & Butterflies :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar