måndag 7 december 2009

Ventilera lite...

Filmen jag och Emelie såg på bio igår, Så olika, var väldigt bra. Visst var den lite tråkig i början, men sen blev den faktiskt riktigt bra. Den handlade om två systrar som är väldigt olika varandra, den slutade lyckligt i alla fall. Den senaste tiden har jag börjat tycka om svensk film. Innan vi åkte till bion skyndade vi oss i regnet hem till Mathilda för en turbofika som innehöll kaffe, chokladbollar i olika smaker, lussebullar, pepparkakor, mandelflarn och drömmar. Jag åt inte alla olika kakor, tack och lov! Jag åt fikat med lite bättre samvete än vanligt på grund av pilatespasset på morgonen.

Idag jobbade jag igen och dagen flög förbi som en virvelvind. På eftermiddagen kom mamma och hennes jobbarkompis Peggy förbi. Då kom tårarna... Jag tror att det hände för att jag blev så chockad över att hon ens kom, för att jag inte har träffat henne så ofta den senaste tiden samt eftersom hon aldrig har sett mig "in action" på jobbet - jag tror vi båda kände oss stolta över mig.
Det finns en tjej på jobbet som jag verkligen älskar att jobba med. Hon är den enda som vet om min prestationsångest och hon frågar alltid hur det är med mig, om det känns bra. Det är när jag jobbar med henne som det är roligt att komma till jobbet, hon blir inte sur om jag gör fel och är verkligen pedagogisk när hon lär mig saker.

Jag har nästan köpt klart alla julklappar, jag köpte ytterligare en sak till Emelie idag. Jag älskar att köpa julklappar!

Nu är det Paradise Hotel. Jag vet inte varför jag tittar eftersom det inte ens är bra, även om det är smått underhållande. Pussis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar