fredag 18 december 2009

Ab imo pectore

Vid tolvskiftet i natt fick jag min första riktiga lön någonsin. Det blev inga stora pengar, men i alla fall mer än vad jag har levt på de senaste månaderna. Dessutom får jag min lön från FK Vårsol på måndag, hihi! Detta gillar jag, att få pengar för att göra det som jag tycker är roligt.

Jag ska ringa förskolan Liten blir Stor (visst är namnet catchigt, hehe?) innan Cervera och berätta att jag vill ha halvtidsjobbet hos dem. Jag hälsade ju på igår och var på en mini-intervju, förskolan var helt otrolig. Personalen var trevlig, barnen lydiga och sansade och förskolan var fint planerad. Det var saker överallt på stora avdelningen där jag ska jobba - utklädningskläder, pärlor, stenar, måleritillbehör, lego, duplo. Ja, i princip allt fanns! Inte konstigt att barnen är så självgående där, till skillnad från andra förskolor jag har varit på där man hela tiden måste sysslesätta barnen. I och med detta jobb har jag ju hela våren säkrad i alla fall, det känns skönt.

Jag mår inte så värst bra idag, förkylningen har kommit tillbaka precis som den började försvinna. Det var snökaoset igår som gjorde att mina skor och strumpor blev helt genomblöta och jag gick i dessa i flera timmar på grund av olika möten och ärenden i stan - alltså blev jag alldeles nedkyld och frös tills det att jag somnade. Så idag har jag ont i halsen igen och känner mig febrig. Chefen säger att man inte ska jobba då, men jag lyssnar inte så mycket på henne, hehe.



Jag vill åka skridskor, kramas på ett berg med solnedgången i synfältet,
leva ett lugnt och metodiskt liv, träffa alla vänner som förut.
Kanske ett nyårslöfte i sikte?

1 kommentar: