fredag 11 december 2009

Hej och hallå i snöyran!

De två senaste dagarna har jag jobbat på FK Vårsol. Idag hade vi luciatåg på eftermiddagen och jag tårarna rann faktiskt lite. Barnen var så fina i sina kläder och såg ut som små michellingubbar med lucialinnen, tomte- och pepparkaksdräkter på sig över overallerna. Luciatåget var ute på gården. Precis när vi skulle gå ut med alla barn till luciatåget började det snöa, allt kändes idylliskt och barnen skötte sig så fint. Nu vet jag att jag vill jobba med barn, kanske som förskolefröken, jag får se. Jag trivs så himla bra på Vårsol, jag älskar det dagiset.

Imorgon jobbar jag på Cervera igen, jag bävar inför folkmassorna. Förra helgen hade julrushen tydligen börjat, usch... Efter jobbet ska jag till Sturebadet och repa inför söndagens luciatåg. Men ikväll ska jag och Emelie äta middag och se på Idolfinalen hos Mathilda.

Puss och kram, snön kom idag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar