torsdag 3 december 2009

Love me, love me not

Vilken späckad dag - fram och tillbaka, hit och dit. Lämnade in tidrapporten (tydligen för sent...), storhandlade, åkte hem och åt middag, mötte Mathilda vid hennes jobb, fikade på B&B, chillade hemma hos Mathilda, där jag blev illamående och fick ont i magen - det har jag fortfarande. Jag hoppas att det inte är magsjuka eftersom jag ska jobba på dagis imorgon. Mamma kommer hem sent ikväll eftersom hon är på julbordkryssning som avslutning för kursen hon gått nu i höst. Hon blev godkänd på alla tentor och jag är så stolt över henne, även om hon var borta väldigt mycket under tiden. Men nu är det ju slut med det.

Jag hatar att Emelie har blivit kvalster- och dammallergiker. Detta betyder alltså att hon inte får dammsuga för att en massa damm flyger runt då och hon blir sjuk och hon kan inte diska för hon tål inte diskhandskarna på grund av alla hennes eksem hon fått den senaste tiden efter alla allergier. Jag måste städa och diska, nästan hela tiden. Fyfan, vilken hushållerska jag är. Det var jag hela sommaren också... Men man kan ju inte göra något åt allergier, jag vet ju själv.

Puss på kinden och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar