onsdag 23 december 2009

Det är lätt att vara efterklok

Nu är jag uppe i Dalarna och ska fira julafton. Jag vet inte riktigt vad jag känner - jag är nära tårar hela tiden, morfar är inte hemma eftersom han ligger döende på ett hem här i närheten, jag gillar inte riktigt morfars fru och julafton blir inte som vanligt i år. Vi brukar alltid fira med mormor, morbror och hans familj i vanliga fall, men vi har ingen kontakt med dem längre.
Just nu orkar jag ingenting och saknar det mesta som finns att sakna i känslo- och tankeutbyte. Jag vill bara gå och lägga mig och vakna upp hemma i min egen säng där allt är som vanligt igen, så som det var förut när allt kändes sådär bra. Ikväll är det uppesittarkväll med Bingolotto, en tradition som vi har i vår minifamilj. Och imorgon är det ju faktiskt julafton, jag hoppas att allt känns bättre då.

Hej så länge..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar