tisdag 8 december 2009

Silent day?

Dagen på jobbet bestod utav stress, paketinslagning, nya meriterande kunskaper, boost av självkänslan, peppning och så vidare - alltså en helt exemplarisk dag. Dessutom sålde jag för mer pengar än någon annan, innan jag gick hem hade jag sålt för ca 16000 kronor och de andra låg på ungefär 7000 kronor. HA-HA! Fast iofs fick jag kunder som köpte varor för ca 2000 respektive 6000 kronor, men ändå. :) Idag var jag riktigt stolt över mig själv då jag fick hjälp med all information till en tryckkokare och sedan klarade jag det helt själv nästa gång jag fick frågor om just detta. Det måste vara ett tecken på lättlärdhet, hihi!

Det märks verkligen, efter dagens tryckkokarscenario, att jag är en person som behöver bekräftelse för det jag presterar, för att orka fortsätta. Med mina extremt höga krav och prestationsångest mår jag bättre om jag får positiv feedback för det bra jag gör.
Jag märkt att 40-plusarna som jobbar på Cervera Fältöversten inte tror att jag kan så mycket, men det kan jag ju. Igår sa chefen att hon tycker det ser ut som att jag har problem med snörena när jag ska slå in paketen. HAHA! Sedan när jag visade hur jag gjorde sa hon att jag visst kunde. Nähä? Hur svårt är det att knyta snören runt paket? Såna där konstiga och tråkiga saker verkar de tycka att jag är oförmögen att göra. Bara för att det inte blir perfekt när chefen ser på betyder det ju inte att jag är inkompetent.
När det bara är vi under 40 år som jobbar i butiken, är stämningen mycket lugnare även om vi har mycket kunder. Gamlingarna stressar upp sig själva, och oss andra på köpet, utan egentlig anledning. Visst är det bra om det går fort, men de får visa hänsyn till att vi är fem nya som börjat jobba extra nu vid jul, och vi blir faktiskt effektivare och utvecklas för varje dag som går. Vi som är yngre, även de yngre rutinerade, ser nästan inga problem i saker som de äldre verkar göra, utan tar saker som de kommer.

Nu är det Sommarpratarna på tv! Puss & kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar