söndag 6 december 2009

'Cause I wish you where here

Denna helg har gått ganska obemärkt förbi, den har varit ganska tråkig med dåligt väder. Dock ska Emelie och jag gå på bio ikväll - Så olika på Saga. Det ska bli väldigt mysigt! Emelie och jag pratade igår om att mysigt är vårt motto i livet. Hon, jag och Mathilda är riktiga mysmänniskor. Kaffe i någon form är ofta inblandat i myset.

Imorse snöade det och var jag lite duktig eftersom jag tränade pilates och styrka. Efteråt kände jag mig riktigt stolt. Jag har inte tränat på en månad av olika anledningar och nu är det fasen nog med min nuvarande livsstil, detta fungerar inte längre. Något som är jobbigt just nu är att min shrink är i Thailand och kommer inte hem förrän efter lucia, så jag har ingen att prata med om allt som hänt och händer mig. Men jag håller ut, det brukar jag ju göra. :)

Inatt drömde jag att jag var höggravid, igen, men denna gång upplevde jag att det som mysigt och spännande. Jag kommer ihåg en minnesbild av att jag satt skräddare på golvet och tittade ner på min runda mage med lycka i ögonen, därefter kom ångesten för den förlorade ungdomen. Det är konstigt att man kan känna sådana känslor när man sover. Jag tror att jag drömmer om bebisar och graviditeter eftersom jag just nu känner mig ganska känslomässigt ensam på något konstigt sätt och min kropp spelar mig konstant ett spratt. Men jag vill verkligen inte ha barn nu - jag vill, som man säger, leva livet och utforska vem jag egentligen är innan dess.

Nästa vecka ser ganska späckad ut för min del, men jag ska gå ut den helgen no matter what. Sist slutade det ju lite sisådär, haha! Jag vill festa och ha roligt med mina vänner, det är ett tag sedan nu. Så här ser vecka 50 ut för mig:

Måndag: Cervera 11-18
Tisdag: Cervera 11-18
Onsdag: Cervera 11-18, event med Phiona på kvällen
Torsdag: Sista julklappsinhandlingen
Fredag: Umgås med Sara, alltför länge sedan nu
Lördag: Cervera 11-16, utgång någonstans
Söndag: Adventsmys

2 kommentarer:

  1. Jättefin blogg!
    undrar hur du gick tillväga för att träffa en psykolog?

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jag gick hos psykologen redan i gymnasiet och fick fortsätta efter studenten. Annars kan du gå till en läkare och därifrån få remiss till någon psykologmottagning. Det kan ta tid att hitta någon du trivs att prata med, men det är helt klart värt det när du väl har börjat. :)

    SvaraRadera