tisdag 15 december 2009

"Står med förvåningens finger i häpnadens mun"

Citat av Mark Levengood vid gårdagens Svenska Hjältar-gala, underbart! Jag känner precis så som citatet säger, jag är chockad. På förmiddagen ringde en förskola på Starrängsringen och frågade om jag vill jobba halvtid hos dem under våren. Jag ska träffa dem en snabbis på torsdag för en kort intervju och sen har jag troligen jobbet. De hade nämligen blivit lovade en förskollärare till storbarnsavdelningen, men det blev inte så, och jag mailade dem för flera månader sedan om sjukvikariat. Hihi, det här känns helt sjukt. Eftersom jag då (troligen) har en halvtidstjänst under våren kan jag fortsätta vara sjukvikarie på FK Vårsol och Sabbatsbergs förskolor, I like. Allt slit verkar löna sig, precis som min käre far skrev till mig för några veckor sedan.

Nu är det bara fyra dagar kvar på Cervera också, troligen de värsta eftersom julrushen sätter igång på riktigt nu. Igår mådde jag pissdåligt när jag jobbade. Jag hade feber, huvudvärk, slemhosta, snorade och var hes - jättemysigt när man ska försöka vara hjälpsam och trevlig mot kunder. Idag mår jag mycket bättre, dessutom är jag ledig och har fixat och donat med julklappar till Emelie.

Alltså jag förstår inte, vår julgran dricker hemskt mycket vatten. Varje dag fyller vi julgransfoten till kanten minst fyra gånger, jag tror att det har att göra med mängden grenar den har - jag kan säga att den är ganska tät. Jag älskar verkligen all snö som faller utanför fönstret just nu, även om innerstadens bussar får för sig att strejkar när det vita pudret faller i ett virrvarr från skyn. Julstämningen är total just nu, det kan jag säga med ren sanning i rösten.

Nu ska jag fixa iordning mig så att jag kan ta 72an till bestämd plats för att köpa de sista detaljerna till en utav mammas julklappar. Pöss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar