måndag 11 januari 2010

We were the kings and queens of promise

Idag har jag varit väldigt duktig, det tycker i alla fall jag. Jag och Emelie gick till Karlaplan hemifrån. Vi skulle egentligen ha gått in till stan, men hon mådde dåligt framme vid Karlaplan så då tog vi tunnelbanan till Östermalmstorg och strosade runt lite på Stureplan innan vi skildes åt.

Därefter gick jag till Elgiganten för att kolla på mobiler igen, sedan gick jag till Arbetsförmedlingen på Tunnelgatan. Där inne var det väldigt mycket folk - uttråkade av de långa köerna och frustrerade över att aldrig få hjälp. Jag hade en himla tur, jag fick gå till en liten kö för att skriva ut mig. Arbetsförmedlaren blev väldigt chockad, men glad, när jag sa att jag ville skriva ut mig eftersom jag har fått ett jobb. Just nu är de nog mest vana vid att folk är arga och behöver jobb. Så nu är jag utskriven därifrån och börjar jobba på Liten Blir Stor imorgon! :)
Efter AF gick jag de 3,5 kilometerna hem i vinterkylan och solskenet, alldeles underbart. Även om jag tvekade några gånger på vägen så kände jag mig väldigt stolt över mig själv när jag 30 minuter senare kom innanför dörren. Jag ska försöka gå så mycket som möjligt nu för att få ut det mesta utav den dagliga vardagsmotionen.

Nu ska jag duscha, det kommer jag aldrig orka göra imorgon bitti. Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar