måndag 4 januari 2010

Du måste ha viljan!

Denna dag har endast bestått utav hemmafrusysslor - tränade direkt efter frukost, diskat, dammtorkat och dammsugit. Jag såg definitivt ut som kvinnan på bilden till höger. Efter det såg jag och den halvt magsjuka Emelie på American Pie-filmen "The Book of Love" - den sög! Snart ska jag packa och måla klart akrylmålningen som mormor ska få.
Imorgon åker jag och Emelie till mormor, eller jag åker ensam om hon fortfarande inte mår bra. Hon kräktes tydligen inatt, yuck! Det ska bli så roligt att träffa mormor, har inte sett eller pratat med henne sedan studenten. Det blir troligen lite julklappar också, hihi. Jag kommer nog att promenera mycket när jag är där oavsett väder och umgänge, nu ska hela rasket bort.
Nästa vecka börjar jag jobba på allvar, jag är väldigt uppspelt över det även om jag vet att jag kommer att vara mycket sjuk den första tiden på dagiset. Och just det, mammas kille kan troligen fixa min mobil till inköpspris - I like! Det här året har börjat jäkligt bra, det är länge sedan det gjorde det. Jag hoppas ändå inte för mycket på att någonting kommer att gå som jag vill, men lite tro har jag ändå.
Kram på er allesammans!

1 kommentar: