tisdag 26 januari 2010

Oh, simple thing where have you gone?

Redan imorse kände jag en förnimmelse till sjukdom i form av förkylning. Jag hoppas att jag inte åker på något sådant skit. Just nu går det vattkoppor, förkylning och maginfluensa på dagis. Yey! Jag ska hålla igång med träningen för att försöka hålla sjukdomar borta. Imorgon ska jag jobba nere på småbarnsavdelningen eftersom en i personalen ska på studiedag. Hoppas att de små inte smittar ned mig när de hostar och nyser rätt ut som de alltid gör. Jag tror att dock mitt immunförsvar har stärkts lite sedan i höstas eftersom jag har jobbat lite på dagis.
Idag fick jag reda på att jag i mars kommer att få jobba 30 timmar i veckan, hihi. Det kommer bli skönt att få fler timmar och alltså mer pengar. Jag och mamma ska kolla imorgon hur mycket skatt jag ska betala eftersom jag inte jobbar heltid. Det här med att betala hemma har vi löst på detta sätt: (efter skatt) en tredjedel till mamma, en tredjedel eller mer sparas och en tredjedel får jag spendera. Det är ganska bra tycker jag! :)

Jag ska spara ganska mycket till sommaren då vi ska bila ned till Grekland och vara där i två veckor och sedan kanske spendera ytterligare en vecka runt om i Europa. Vi får se hur det blir med den sista veckan... Sedan blir det troligen en tur till Göteborg också med lite kompisar och möjligtvis en tripp till någon stad i Europa för party med Sanna, Kim och några till. Det vore roligt som tusan!

Jens Lapidus är ju bara för het...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar