måndag 3 augusti 2009

A lot of cigarettes 'cause I can't get no sleep

Det känns verkligen som att jag tar på mig för mycket ansvar och ärenden. Allt känns ganska jobbigt just nu och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Tänk alla människor som jag vill träffa och umgås med, men det känns inte som att jag har tid med alla.. Egentligen har jag ju tid, det är ju inte problemet, utan det är mina tankar som tar sån himla energi och tid från mitt liv - så onödigt! Inget jobb har man heller.. Jag börjar känna mig ganska värdelös som människa och ibland känner jag att jag ställer alltför höga krav på min omgivning och det är inte okej, jag måste verkligen sluta.

Det skulle vara mycket skönt att bara åka iväg från allt, typ till en stuga i skärgården eller på landet, och bara ta hand om mig själv. Strunta i städning, matlagning, tvättider, omsorg och tankar på fettförbrukning.

Nu är det ju tyvärr inte så och jag sitter fortfarande här, lika grå och nedgången, i träsket..
Käre gode Gud, gör så att mina önskningar uppfylls. Amen

1 kommentar:

  1. du ställer inte krav alls
    det kanske är det som är problemet?
    att du låter dig lekas med, att alla kan säga vad som helst till dig och du gör det. du säger liksom aldrig emot
    tänk på det

    SvaraRadera