lördag 27 februari 2010

I will send you a postcard

Den ganska perfekta gårdagen höll på att sluta rätt snöpligt. Jobbdagen flöt på otroligt bra med snälla och glada småbarn. Dock dör min mobil redan på morgonen, det gick varken att starta eller stänga av den - "bra, eftersom jag ändå får min nya ikväll", tänkte jag.
Efter jobbet åker jag mot Kungsholmen för att få massage på ett litet spa. Emelie skulle egentligen följa med, men hon fick influensan eller något sådant under natten. Så jag åker dit utan mobil och känner att tiden tickar på när jag sitter fast i trafiken mellan Valhallavägen och Odenplan - lite panik infinner sig eftersom jag inte har någon mobil att ringa med om jag skulle bli försenad. Dock ser jag på St Eriksplan att klockan bara är halv fyra, massagen börjar klockan fyra, och jag byter buss för att komma dit jag ska.

Väl på bussen vet jag inte riktigt var jag ska kliva av och åker därför ända till Stadshuset och får vada tillbaka till Kungsholmstorg i en decimeter plaskvått snöslask. Väl inne på detta mysiga spa, med dyngsura fötter, berättar jag att Emelie inte kunde komma eftersom hon är sjuk och att hon inte har avbokat. Då berättar de att jag måstee debitera hela hennes massage, även om hon hade presentkort, eftersom det är så stort tryck på eftermiddagarna. Jag förstår dem helt och hållet.

Jag fick min ljuvliga massage och efteråt pratade vi om hur vi skulle göra. Jag tog fram min plånbok och var redo att betala för Emelie (som hon skulle få betala tillbaka sen), men då tyckte hon och hennes kollegor antagligen synd om mig så Emelie fick ett tillgodokvitto på halva tiden massage. What, tänkte jag?! Vilken jäkla tur jag hade. Hon berättade att de aldrig gör sådär - att jag var det enda undantaget.

Glatt skuttar jag ut i snöslasket igen och skyndar mig hem, ser då Mathilda i fönstret till hennes salong - hon håller på och stänger. Så vi samåkte till St Eriksplan där vi skilldes åt. Väl hemma skyndade jag mig att hämta lappen för att kunna hämta mobilen på vårt mini-Ica. Summan på Ica blev runt 2600 kronor, som kassörskan nästan viskade till mig haha.

Mobilen är helt underbar och jag har lärt mig den redan, det var inte så svårt som jag har hört att det ska vara. Jag vaknade klockan halv åtta imorse och sedan dess laddat över bilder och musik från datorn, I like it! I eftermiddag ska vi kurera oss hemma hos Mathilda och umgås.


Puss & kram! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar