lördag 6 februari 2010

Boom boom pow!


Öppningen gick väldigt bra igår. Jag gick runt och tände alla lampor, satte på kaffe och kollade i vrår som jag aldrig sett förut. Vid åtta kom de första barnen, då även några utav pedagogerna kom. Dagen flöt på bra och det var roligt att byta lite arbetsuppgifter, få ha hand om yngre barn igen. Men jag måste dock säga att jag inte vill skaffa barn på väldigt många år, a big no no! Jag skulle inte palla att ha ett minidagis hemma varje dag, inte på några år i alla fall.

Inatt sov jag välbehövliga elva timmar och fick världens ryck imorse - jag bakade bagels efter frukosten. Hela baket tog på det stora hela 4 timmar med ett par jäsningar, kokning av ringarna och tiden i ugnen. Goda blev de och jag bytte ut lite av mjölet till grahamsmjöl och de blev då lite matigare än vanliga bagels.

På eftermiddagen skulle jag och Emelie gå på promenad ned till Villa Källhagen, vi kom bara ned till Lindarängsvägen eftersom hela Gärdet i täckt av fyrtio centimeter djup snö. Emelie fick lite astma när vi hade korsat Gärdet och fick då gå hem igen. Dumt nog hade jag valt Converse till fötterna och bara långkallingar på mig så jag frös som en gris i blåsten.

Ikväll ska jag vara ensam hemma eftersom Emelie ska till Bålsta. Väldigt skönt om jag får säga det själv, hehe!
Kram på er, imorgon ska jag (och kanske Emelie) spatsera på Djurgården. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar