måndag 15 februari 2010

Förbättringskostnader?

Känslan av att vilja dra härifrån har infunnit sig i mitt psyke idag. Jag vill komma ifrån allt och alla och få leva mitt liv såsom jag vill leva det. Just nu känner jag mig fast i ett mönster med på tok för mycket ansvar, för saker jag inte ens borde bry mig om. Lära mig att våga säga till när något känns fel och hitta mina egna vägar i min egen takt. Jag börjar bli trött på att alltid känna mig pressad till max av olika anledningar.
Jag funderar på om jag ska åka till min syster i fjärran stad en helg snart, bara för att komma bort ett litet tag och få perspektiv på mitt liv som jag inte har möjlighet till att göra nu. Jag längtar till den dagen som jag kommer att kunna leva mitt liv för mig själv och inte för någon annan/några andra, jag är trött som på min konstanta självuppoffring som jag håller på med bara för att andra ska må bra hela tiden. Varför få mig att tänka långt in i framtiden när jag bör leva i nuet?

Edinburgh

London

Nice

Wellington


Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar