söndag 7 februari 2010

Fame fame

Imorse vaknade jag halv tio pigg som en solstråle, åt frukost och städade lite samt tömde diskmaskinen. Runt klockan tolv kom Emelie hem från en visit i Bålsta och vi gjorde inget speciellt. Jag tittade på tv och donade lite här i hemmet, hon satt vid datorn. Runt två gick jag ut på promenad. Jag gick Villa Källhagen-Djurgårdsbron-Tevehuset-hem, det blir ungefär fyra kilometer. Det var otroligt mycket folk som var ute och promenerade i det hiskeligt vackra vädret och alla hade ett leende på läpparna. Jag hade solglasögon för första gången detta år, I liked it a lot!

I fredags, då jag jobbade på småbarn, blev jag tipsad om att plugga utomlands när jag väl gör det. Den yngsta som jobbar på förskolan, förutom jag, pluggade ett år i Nya Zealand - hon sa att det var alldeles underbart. Übertrevliga människor, mer förståeligt språk, vykortslandskap och bra universitet. Jag har kollat runt lite just om Nya Zealand och det stod så jäkla mycket, men det låter lovande i alla fall. Man får jobba 20 timmar i veckan utöver pluggandet. Det vore så himla skönt att lämna det här landet, träffa nya människor, utforska ett nytt land och leva med ett annat språk. Sen vet man ju inte om jag hamnar i Nya Zealand. Men jag hoppas det. Sedan Sagan Om Ringen har jag alltid velat åka dit där filmen spelades in, även om miljöerna inte alls ser ut så.

Nu ska jag ta det lugnt ett tag, imorgon är det shrinkmöte igen. Kram på er! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar