måndag 23 mars 2009

ja, vad ska man säga...

Idag var den konstigaste dagen på väldigt länge. Jag vaknade jättetrött imorse, jag ville bara dö. Snön täckte landskapet utanför mitt fönster (usch!). Jag hade ingen som helst koncentration i skolan, förutom när vi kollade på en dokumentär då större delen av klassen var respektlösa och pratade om allt möjligt skit. :S
På en rast ringer Emelie och säger att de som vi skulle skriva kontrakt på huset med idag vill flytta in senast den 29e maj. SHIT, tänkte jag, här är det pang på rödbetan som gäller! Och så blev det - utflyttning från huset den 1 maj. Mammas chefer håller på och krigar på jobbet nu så att vi får en lägenhet så snabbt som möjligt. Jag vill inte ta ut segern i förskott, men jag är väldigt säker på att det blir på malmen.
På söndag är det klasskiva som gäller :) då ska B- och C-klassen äta middag tillsammans och efteråt festa med våra kompisar. Eftersläppet sker klockan 22:00 på Blue Moon Bar (Birger Jarlsgatan 29) och kostar 120 eller 150 kronor. Om någon vill komma så är det bara att stå i dörren klockan tio, skolan kan man gå i på tisdag ;) även om jag ska försöka kämpa mig upp på måndag. uscha buscha!
Ikväll fick mamma ett mycket trevligt mail från morbror. Det ska bli väldigt skönt att i fortsättningen slippa ödsla energi på människor som varken har förståelse eller medkänsla för andra människor<3

Jag måste faktiskt sova nu, ska upp klockan sex imorgon bitti.
Pok & pil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar