söndag 26 september 2010

GRUNGE CHIC.

Nu är det söndag igen och då är det väl dags att skriva igen. Det går upp och ned det här med att skriva, men det händer ju i alla fall.
Den passerade veckan flöt på väldigt bra och i fredags hade vi planeringsdag med efterföljande middag och utgång. Jag har inte känt mig så vuxen som under denna dag då vi satt i "möte" från morgon till lite efter lunch. Därefter var jag ganska så produktiv och grejade med lite saker. Det var roligt att få vara med på något relevant vad gäller jobbet, jag känner mig mer inkluderad då. Dessutom ska jag överta en kollegas schema under tre veckor, från och med i morgon, eftersom hon är i Peru.

Fredag till lördag har jag bränt sjukt mycket pengar, över två lax. SL-kort, alkohol, middag, skor och fika. Dock ska jag gottgöra mig själv genom att spara mer pengar nästa månad då jag får heltidslön för tre veckor. Jag har ju faktiskt tänkt att tatuera mig igen i vinter, bygga vidare på min "mammatatuering" på vänstra axeln med liknande fjärilar och blommor nedåt ryggen och ut mot sidan. Det blir jättebra, tror jag. :)

I lördags letade jag febrilt efter skorna från Scorett i halva stan. Som tur var fanns de i PK-huset - de sista svarta och i min storlek! Snacka om tur... Skorna är underbara, jag är sjukt nöjd. De ska få följa med mig på äventyr utan dess like. Jag brukar nästan aldrig bli euforisk över kläder eller skor, men nu är jag det. Haha!
Idag letade jag efter en specifik höst- och vinterjacka, men den verkar inte finnas längre. Jag vill ha en sådan som Emelie har, fast i svart, från H&M's kollektion förra året. De ljusgråa säljs fortfarande, dock finns de svarta bara i stora storlekar.

Jag har tränat två gånger denna vecka och det har känts väldigt bra. I alla fall ett litet steg på vägen mot en mer hälsosam livsstil...
Imorgon ska jag stänga förskolan, det var länge sedan jag gjorde det. Ikväll är Emelie ute och lever rövare på stan och då ska jag väl fortsätta titta på Cougar Town, jag såg resten av första säsongen igår kväll.


Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar