måndag 20 september 2010

Just stay where you are

Den passerade helgen var den bästa på mycket länge. Tänk hur bra jag har mått utan alkohol i kroppen. Jag tror att det är något att göra om ganska ofta. Det skönaste var att vakna upp och känna sig pigg och normal i kroppen - inte näringsfattig med en känsla av bomull i huvudet och utan ork att göra någonting alls. Helgen tog jag som den kom och jag har gjort en ny spellista på Spotify, jag har inte lyssnat aktivt där på kanske ett halvår eftersom jag inte har haft någon egen dator som fungerar ordentligt - nu har jag ju i och för sig beslagtagit mammas bärbara, men det är bara tillfälligt tills jag har råd att köpa en egen.

Igår, söndag, städade jag ur hela mitt rum och rensade ut en nästan helt full papperkasse med kataloger, tidningar och gamla skolpapper. Jag städade även bort en massa saker som jag har haft i bokhyllan och på mitt skrivbord, de fick flytta in i min Flytta-Hemifrån-kartong som står redo i hallen för att fyllas. Storstädningen resulterade även i att jag fick med min en liten låda med småsaker till jobbet, där det ska pysslas nu i veckorna.
Idag var det en sådan där underbar höstdag, i alla fall efter lunch, då solen värmde i ansiktet och det ändå var svalt i luften. När jag kom hem efter jobbet tog jag och Emelie en p-walk ned till Berwaldhallen, Djurgårdsbron,Villa Källhagen (där en parkbänk fick besök i några minuter av två soldyrkande fotgängare, haha) och sedan rakt hemåt. Nu ikväll har jag bakat bröd och hjälpt mamma att städa ur klädkammaren.

Jag är på riktigt pysselhumör just nu, speciellt vad gäller städning. Så är jag på hösten, då ska det städas och donas inför vintern eftersom man kommer att vistas mest inomhus. Jag vill även klippa och klistra, renovera och måla om, sy och måla - herregud, nu tror jag att kreativiteten har kommit igång igen. Det är nog bäst att ta vara på tillfället när det väl är här... Jag börjar i övermorgon, imorgon ska jag på matematikutbildning för förskolan från fem till halv åtta. Snart ska jag lägga mig och läsa i mitt nystädade och skinande blanka rum.


Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar