torsdag 2 september 2010

"Han kan ju inte ens simma!"


Herregud, det är redan september... Var tog våren och den varma sommaren vägen? Alla lyckliga, brunbrända människor och promenader i stan utan risk för kallbrand i ansiktet. Äsch, riktigt så hemskt är det inte än, men jag saknar sommaren väldigt mycket - speciellt eftersom jag kom hem från Grekland för snart två veckor sedan.
Fast nu när jag väl tänker på det ser jag faktiskt lite fram emot att klä på mig en massa kläder, dricka massvis litervis med chai-thé, vara lite småfrusen, se på film utan att ha dåligt samvete, fika sent med vänner och känna kylan slå emot en när man tar första klivet utomhus. Jag gillar hösten och vintern ganska mycket faktiskt, även om det blir väldigt långdraget i november och februari.

Idag jobbade jag första dagen denna veckan eftersom jag var sjuk tidigare. Visst, jag är ju inte helt frisk än, men jag hade i alla fall ingen feber - förrän efter lunch. Det kanske inte var den mest ultimata dagen att komma tillbaka till jobbet efter sjukdom - lite personalbrist, ledsna och trötta barn, en icke fungerande organisation osv. Men men... Imorgon är en ny dag och då kommer allt att vara jättebra. Jag kan skatta mig lycklig som har de kollegor på avdelningen som jag har, det kunde inte vara bättre - även om alla är ganska olika, men man måste ju få tycka olika om saker och ting ibland. Right? :)

På lördag ska jag och mina vänner gå ut på sista Sommar! och det känns lite vemodigt. Vad ska vi göra i höst på helgerna? Ace kan ta sig någonstans, dit vill jag inte gå så mycket mer. Jag kan stå ut med restaurangbesök, After work, kvällsfika, filmkvällar och så vidare - sånt som inte innehåller så mycket alkohol. Sedan förra hösten har vi varit ute nästan varje helg, herregud så mycket pengar man ha lagt på hutlösa mängder onödiga kalorier. Nästa vecka börjar det nya livet med Friskis&Svettis, nyttig mat hemma samt gratis vardagsmotion. Kan det bli bättre?


Puss & kram, så hörs vi snart igen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar