lördag 18 september 2010

All that ass hanging out...

Idag hände det som jag har tänkt på den senaste månaden - jag röstade! Jag stod där i det gröna båset och rotade bland den kaskad av lappar jag tagit med mig. Skulle jag rösta med hjärnan eller fick hjärtat göra sitt. När jag var på väg att kryssa i det "smarta" valet, kände jag den välbekanta känslan av knäsvaghet, svettningar och vimmelkantighet - ångesten letade sig fram ur mina porer. Jag röstade till slut med hjärtat och jag ångrar det inte någonstans.

Dagen spenderades ett tag på Fältan och därefter åkte jag och Emelie till Vasastan i det otroliga ösregnet. Vi hamnade på Chokladbollen där vi drack diverse koffein- och teinhaltiga drycker. Jag var fortfarande skakig efter röstningen (ja, jag vet att jag uppfattas som konstig och överemotionell...) och tappade saker överallt när jag skulle bestämma mig för vilken dricka jag ville ha. Herregud, ja...
Jag hittade ett par skor på Scorett, de ska jag ha nu i höst/vinter, de kostar ca 1200 :- har jag för mig. Jag tänker skämma bort mina stackars fötter med lite dyrare skor, det är verkligen dags för det - fötterna ska jag ju förhoppningsvis gå på hela livet. Dessutom är de sjukt snygga! De ska införskaffas så fort jag får min lön nästa fredag, då det även är planeringsdag och "AW". Haha, det ska bli mäkta roligt!

Nu ikväll har vi gjort bulgursallad och bara tagit det lugnt framför en Humor!-dvd. Väldigt roligt om jag får säga det själv. Just nu sitter jag här själv i vardagsrummet med musik och tvn på ljudlöst i bakgrunden, Emelie sover sedan en timme tillbaka. Det är ganska skönt att vara ensam, fast bara när det är valt av egen vilja.
Detta är min första vita helg på en månad, både kroppen och hjärnan behöver verkligen denna paus. Om jag ska vara ärlig så är det ganska skönt att inte gå ut, och var ska jag gå ut nu när Sommar! inte är öppet längre? Jag får krypa in i ett hörn och titta fram i vår igen. I höst och vinter vill jag lägga, de tidigare, festpengarna på mer väsentliga saker som restaurang- och cafébesök. Mer om detta en annan dag.

Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar