torsdag 2 december 2010

Det är titeln jag vill åt


Snacka om att vara utpumpad på energi. Just nu är det smått kaos på jobbet med personal som är sjuk och "sjuk" samt att det är mycket förberedelser inför julen på förskolan, alltså ledighet och sådant. Om det är så som jag känner på mig så kommer jag att få stänga imorgon (som jag även gjorde idag) och då får jag pyssla ihop det så att jag inte är ensam mellan halv fem och halv sex. Jag gillar att få mer ansvar - då känner jag mig behövd och att jag själv kan utvecklas.

Det senaste halvåret har jag liksom avstannat i utvecklingsfasen som människa, jag har bara stått och trampat på ett och samma ställe och tappat gnistan till det mesta som jag tidigare har tyckt varit roligt. Nu känner jag att den är på väg tillbaka just på grund av att jag har fått mer ansvar, som jag från början var livrädd för, och då sett att jag har klarat det med bravur.

Ikväll är jag alldeles ensam hemma - Emelie och mammas sambo jobbar, mamma är på middag med några gamla kollegor. Och när mammas sambo, Pinnen, kommer hem ska jag få en ögoncreme från Clinique som jag har bett honom att köpa åt mig. Hihi, det ska bli intressant att se om den är så bra som alla säger att den är!

Imorgon är det äntligen fredag, och då kan jag äntligen pusta ut - precis som jag sa till Martina idag: helgen är den enda tiden under veckan då man slipper tänka på alla tokerier och konstigheter som finns på jobbet.

I helgen har jag inga planer alls, det känns lite jobbigt eftersom jag gärna vill ha min tid planerad, annars känns det som att jag inte gör något vettigt - och det vill jag ju. Igår sa jag att jag vill gå ut i helgen, men jag har faktiskt ändrat mig. Nästan en hel dag försvinner eftersom jag oftast är bakis dagen efter utgång. Alldeles värdelöst..!


Nu ska jag mysa med musik, tvn funkar ju inte...
Kram :)

3 kommentarer:

  1. i feel ya! har fått jobba hela veckan på förskolan, och idag hade jag min första egna samling hehe och så fick jag byta min allra första blöja någonsin. det luktade inte glass, och det tog ett tag innan jag vågade öppna den haha, stackars unge. men man vänjer sig kan jag tänka.. och i helgen orkar jag inte heller gå ut. man blir helt slutkörd när man jobbar med kids. pöss!

    SvaraRadera
  2. Du skrev det lite knasigt.. Emelie och mammas sambo är och jobbar.. Som att min och pinnens sambo jobbar :D

    PÖSS

    SvaraRadera
  3. Kim: Vi får ta utgången någon annan helg, kanske nästa? :)

    Emelie: Jag menade ju att du och Pinnen jobbade och mamma var på middag. Det var du som missuppfattade texten.

    SvaraRadera