onsdag 15 december 2010

Han hänvisar till sin blogg..


Tänk vad tiden går snabbt när man har roligt. Nej men skämt åsido så har jag varit väldigt upptagen den senaste tiden - övertid, föreläsningar, träning, julklappshandling och så vidare.

Ikväll var jag och Martina på en föreläsning som handlade om barn med talsvårigheter, ADHD, Asbergers Syndrom och autism i Läkarhuset på Odenplan. Det var den mest intressanta föreläsningen jag har varit på under tiden jag har jobbat på förskolanut, just för att vi berörs av några av dessa ämnen. Nu har jag en bättre förståelse för dessa barn och hur jag kan hjälpa dem på några små sätt, göra situationen lite lättare.

Imorgon ska jag och några på jobbet på "hejdå"-middag för Matilda som slutar hos oss nästa vecka och ska resa Asien runt i ett halvår. Det är många i min ålder som gör det just nu eller ska göra det under nästa halvår. Jag själv stannar kvar här i Sverige och samlar på mig arbetslivserfarenhet och tjänar dinero. Dessutom trivs jag ju otroligt bra med det jag gör och nu har jag fått mer ansvar, vilket har gjort att jag succesivt utvecklas som privatperson och professionellt. Det känns väldigt roligt, speciellt eftersom mina medarbetare ser denna förändring hos mig innan jag själv gör det och dessutom så berättar de hur kul det är att se mig utvecklas. Hihi! :)

På lördag ska jag ut med några vänner. Jag hoppas att det blir Nu! som vanligt, det är min ultimata favoritklubb just nu. Billig vuxendricka, trevliga människor, mysig inredning och angemänt ögongodis. Haha, vad sliskligt det sista lät...

Nu ska jag sova, jag är väldigt trött efter denna dag med skridskoutflykt, föreläsning, träning och massage. Hej hopp falleralala och god natt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar