måndag 20 december 2010

Dan före dan för dan före dan före dopparedan..


Hej och hallå i stugorna! Hoppas att ni inte är insnöade... Imorse fick jag lov att rusa till jobbet eftersom bussen jag skulle åka med aldrig kom, så tio i nio beslutade jag att ta mig till jobbet till fots. Det var svinkallt utomhus och jag har inte hunnit köpa någon mössa än (jag kom hem med en blommig vårschal när jag skulle köpa en mössa sist..), så jag var alldeles illröd i ansiktet och om öronen när jag väl kom fram.

Dagen flöt på bra, trots personalkaoset. Vi har många sjuka såhär inför julen och ganska många barn kvar än. En i personalen slutar imorgon, Martina går på julledighet på torsdag, en är föräldraledig och tre i personalstyrkan är sjuka/"sjuka". Jag är så trött på det mesta där just nu, tur att jag har Martina i alla fall. Julledigheten är väldigt efterlängtad det här året, herregud..

På torsdag kväll åker jag och familjen ner till Malmö för att fira jul med Pinnens syster och familj. Vi ska upptäcka Malmö och Köpenhamn under de fem dagar då vi ska befinna oss där nere i landet. Troligen ska vi ha en dvd-spelare bak i bilen så att vi kan se på film och så vi ska bulla upp med täcken och kuddar där bak. Mysigt värre! :) Det kan behövas eftersom bilresan kan bli långvarig på grund av vädret...
Nu ska jag ta och krypa till kojs. Även morgondagen kommer att bli lång, men tänk vilket klirr i kassan nästa lön!
Guten abend! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar