söndag 31 oktober 2010

I can make you believe in love.

Hej och hallå!

Jag hoppas att du har haft en lika bra helg som jag. Denna helg har varit väldigt skönt - jag har inte gjort något annat än att shoppa, ätit god mat och umgåtts med vänner. Jag skulle egentligen ha gått ut i fredags, men insåg att det inte var någon bra idé med tanke på mina sjukdomar den senaste tiden. Det är bättre att bli helt frisk innan jag börjar partaja igen, eller hur?
I lördags träffade jag och Emelie Cecilia inne i stan, där vi även lunchade och shoppade. Jag köpte en grå klänning från BikBok (bild), strumpbyxor och hårfärg. Vi lunchade på Café Sense, jag åt en laxwrap - fasen vad god den var med kallrökt lax i en dillröra, dock blev det tillslut för kläggigt och det växte i munnen. Haha! Det var skönt att träffa Cecilia igen, det var ungefär en månad sedan jag träffade henne innan gårdagen. Det blir ju lätt så eftersom vi jobbar på olika orter och hon är upptagen med sin hockey och så vidare...

Idag åkte Emelie och jag in till stan igen eftersom hon skulle byta en kofta och jag glömde köpa några saker igår. Resultatet blev den svarta långklänningen från H&M på bilden nedan. Den är bra eftersom jag kan använda den både i vardagen och på fest. Nu har jag varken råd eller plats i min garderob för att köpa fler klänningar innan årsskiftet. Jag har sjukt mycket kläder som det redan är, jag har väldigt svårt att skiljas från kläder och ting - tänk om jag kommer att använda den någon gång senare?! Jag vet att jag inte är ensam om denna tanke...
Jag får lov att rensa ut två plagg ur garderoben om dessa två ska få komma in. Det är mitt motto vad gäller kläder - in med ett plagg, ut med ett.


Senare i veckan kommer det att komma en bild på min nya hårfärg. Jag är grymt nöjd, Emelie är så himla duktig på att få det jämnt. Självförtroende har höjts drastiskt nu när min fem centimeter lång utväxt äntligen är borta, det var inte nådigt innan. Dock kommer det ta tid att vänja mig vid att vara mörk igen, jag blev smått chockad när jag såg mig själv i skyltfönstren idag. Jag har kommit underfund med att jag känner mig mer som mig själv när jag har mörkt hår, som jag faktiskt egentligen har.

Jag ska ringa optikern nästa vecka så att jag kan justera mina linser. Jag har inte burit linserna på ungefär sex veckor, det är antingen någon infektion i mina ögon eller så har synen helt enkelt förändrats åt något håll. Dock är det konstigt att det hände exakt när jag var sjuk förra gången. Jag provade linserna igår för att se om det har blivit bättre, förut kändes det som grus i ögonen när jag bar dem förra gången efter det att jag hade blivit halv frisk, och på vänster öga kändes det som vanligt, men på höger öga såg jag nästan ingenting - bara en suddig och flimrande bild.
Varför ska det alltid vara något problem med något som kostar en massa pengar. Nu har jag liksom linser för fem hundra kronor som jag inte kan använda... Men som sagt ska jag kontakta optikern för att ta reda på vad det rör sig om! Det jag ville komma fram till med detta om linserna är att jag inte riktigt trivs med att ha glasögon, speciellt inte eftersom jag har konstant spänningshuvudvärk och får påsar under ögonen eftersom musklerna i ögonen är konstant överansträngda. Min ögonfärg försvinner bakom glasögonen, som nästan är det enda drag jag genuint tycker om på min kropp.

Nästa helg ska jag och Emelie åka till mormor och umgås, vi har inte setts sedan Emelies födelsedag den 6 juni. Henne saknar jag innerligt...

Puss & kram, ses på stan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar