måndag 18 oktober 2010

Dr Bengt Larsson, kl 14.30


Ett läkarbesök senare har jag ännu en penicellinkur och 100 tabletter Rinexin att förtära. Penicellinet: två tabletter två gånger dagligen i tio dagar, kan man be mer om biverkningar? Jag som aldrig får några biverkningar... Jag har ju redan ätit två kurer efter sommaren på grund av den sega urinvägsinfektionen för några veckor sedan. Fast huvudsaken är väl att jag blir frisk och kan börja leva igen, bli aktiv och lycklig.

Vår otroligt saknade kollega Siv kom tillbaka till jobbet idag efter den tre veckor långa resan i Peru. Och sicket mottagande hon fick av både barn och personal när hon kom på morgonen - en Välkommen-hem-teckning gjord av barnen, massor av kramar och pussar samt tårar från Maarit som blev rörd av alltihop. Gulligt värre! Och tänk vilket lugn som infann sig i kroppen när jag insåg att vår avdelning är fulltalig i personalstyrkan, i alla fall i två dagar till. Jag ska njuta av dessa dagar, även om jag vet att allt kommer att lösa sig till slut.


Nej, nu ska jag dricka upp mitt té, för att snabba på tillfrisknandet, och leta vidare vad gäller önskelistan till julen. Jag hittade faktiskt lite saker igår som jag önskar mig, jag visar senare.

Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar