lördag 23 oktober 2010

Dagens inköp...


Idag investerade jag i detta lilla foundationpaket som ska vara superduperbra för huden. Mathilda rekommenderade i.d. då hennes hy har blivit mycket bättre med mindre blemmor och redness sedan hon började använda denna mineralfoundation. Jag håller än så länge på att lära mig tekniken med att bara lägga makeup i puderform, något alldeles nytt för mig.
Jag har nu burit sminket i tre timmar och jag känner på något sätt hur huden har lugnat ner sig och inte kliar lika mycket som innan. Jag känner mig inte ens sminkad, även om jag har ganska många lager för att täcka sånt som inte får synas. Förhoppningsvis förbättras min hy, som för de allra flesta som använder detta mineralsmink, så mycket att jag till slut nästan inte behöver ha något alls. Detta var en dyr, men förhoppningsvis utmärkt, investering som kommer att räcka länge.

Imorgon ska jag och Emelie ta oss till Sturegallerian för att kriga om en vinterjacka till mig inne på Zara. Jag hittade en gråmelerad ulljacka med stor luva inne på Zara i korsningen Norrlandsgatan/Hamngatan idag. Självklart fanns den inte i min storlek. Så imorgon ska vi som sagt leta som galningar för att hitta antingen den eller den svarta i min storlek. Helst av allt vill jag har den gråa - den var hur fin som helst!
Emelie och jag var på myskväll hemma hos Mathilda igår kväll. Vi åt hemmagjord pizza och pratade mest hela kvällen. Dock var jag hur trött som helst och kastade mig på den sköna luftmadrassen redan vid elva. Mathilda och Emelie jävlas alltid med mig när jag är trött - igår höjde de ljudet på tvn och satte på VH1 som spelade discohits och skrattade åt min tafatthet mest hela tiden... Till slut gick även de och la sig, men det blev ingen lugn natt. Emelie har en tendens att kasta sig när hon vänder på sig, så jag hoppar upp och ner på luftmadrassen samtidigt som den knakar mot trägolvet när hon inte ligger still. Så var det hela natten! Nästa gång ska jag nog sova i soffan istället.

Imorse vaknade vi med dåliga nyheter väntades. Mathilda hade fått öroninflammation under natten och kunde därför inte följa med på dagens shoppingbravader - hon fick åka till akuten istället. Hon får ta och krya på sig, för nästa helg öppnar Nu! som är vinterversionen av Sommar! som var favorithaket i somras. Vi får se vad det är för ställe. Konceptet för Sommar! var ju otroligt mysigt och häftigt på samma gång eftersom det var utomhus, det manliga klientelet gick ju inte av för hackor heller... Nu! är inomhus och befinner sig nästan mitt emot fjortisklubben Viper Room på St Eriksgatan. Den som lever får se...

Ikväll går Juno på tv, det var så länge sedan jag såg den. Jag älskar repliken "I'm already pregnant... What other shenanigans can I get into?". Haha! Manuset överhuvudtaget är otroligt rappt och roligt.

Ha det bra! Vi hörs någon annan dag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar