måndag 14 juni 2010

Valet och kvalet...

Jag och Emelie har suttit och tittat på resor halva dagen, eller rättare sagt sedan jag kom hem vid halv två. Jag hittade en resa till Kreta i två veckor (7-21/8) där det ingår luftkonditionering, deposition, halvpension (buffé) och 4-stjärnigt på stranden med 500 meter in till Platanias. Grejen är att det blev relativt dyrt när man räknade in flygtillägg och sånt. Men egentligen - om vi hade hittat en resa för säg; 7000 plus mat (ca 3000:- för två veckor), plus flygtillägg och försäkringar osv (ca 700:-), så kostar det ändå mer än resan vi hittade - 9500:-/person för allting som jag skrev om i början.

Det som känns jobbigt är att en massa sparpengar försvinner, men vi får ju faktiskt upplevelser för detta. Och eftersom jag fick ungefär hälften av pengarna från mamma så betalar jag ju faktiskt inte så mycket för resan, bara ca 4000 kronor + fickpengar. Jag håller alltid på såhär när jag ska spendera mycket pengar på något, men det är väl bra det - så att jag inte bara spenderar pengarna på en massa onödiga saker.



Godnatt! :)

1 kommentar:

  1. men det är ju sånthär man vill spedendera pengarna på så njuuut:D pöss

    SvaraRadera