måndag 21 juni 2010

How can you know so much?

Lyckan som infinner sig när man förstår att man har sju veckor semester istället för fem är bra underbar. Jag trodde att jag skulle jobba varje dag fram till den 16e juli, men icke sa nicke - mitt kontrakt går ut på torsdag och därefter har jag semester. Självklart får de ringa mig om jag behövs, men luften gick totalt ur mig (på ett positivt sätt) när jag insåg att min semester börjar redan på midsommarafton. Så från och med då kan jag sitta i solen med gott samvete, ha picknick och träffa vänner utan att behöva tänka på jobbet nästa dag. Det kallar jag livskvalitet! :) Jag ska dock jobba vecka 28, men det gör mig inget alls eftersom jag bara har hand om tre barn då som inte alls är särskilt krävande.


Klockan sju på fredag morgon åker jag och Emelie till Göteborg för midsommarfirande, partajande och kvalitetstid med vår kära syster Therese. Det ska bli så skönt att komma härifrån ett tag, även om jag kommer att sakna mina kära vänner...


Dagens visdomsord:
Ensam glädje är halv glädje. Ensam sorg är dubbel sorg. Grethe Heltberg

2 kommentarer:

  1. Vad skönt! =D=D

    Förresten Jag,Josse,Jimmy och Heléne ska också åka till Kreta. Vi åker den 9 juli och är borta en vecka. Vi ska till Gerani, ligger i grannbyn till Platanias!

    PÖSSpÖSS

    SvaraRadera
  2. Nej, men gud så mysigt! :) Ha en bra midsommar nu. Pösspöss ;)

    SvaraRadera