söndag 13 juni 2010

Heaven on earth!

Av någon anledning så har jag hamnat i en rosa period. Det verkar som att alla av det kvinnliga könet någon gång i livet går genom detta. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna tycka om och passa i olika rosa nyanser på det sätt som jag gör nu. Det här låter jättetöntigt, men det är nog bara en period. Det är inte så att jag vill ha allt i rosa, haha! Jag har ju ändrat min blogglayout och den blev ju relativt rosa, det var faktiskt den första som kom upp när jag skulle byta.
Så nu till lite mer väsentliga saker. Igår bakade jag den godaste äppelpaj jag någonsin. Man stekte äppelbitarna i smör och kryddade med kanel, ingefära och socker. Sedan hade man i mandelspån i smuldegen som man hällde över de kanderade äpplena. Skjuts in i ugnen och pang igen med luckan, som man så vackert säger i den gamla barnramsan "Baka, baka liten kaka". Och herregud, vilken doft när pajen kom ut ur ugnen! :)

Veckan har flöt på bra trots personalbrist och missade allergitabletter. I torsdags var det gårdsfest och avslutning på förskolan. Då tog alla familjer med sig mat att grilla och satt på gården och picknickade. Den kvällen var ganska stressig eftersom det var för många människor på en och samma lilla plats, för min smak. Men mot slutet av kvällen spelade jag gitarr och barnen sjöng där de satt i trappan, föräldrarna beundrade sina barn med stolta ansiktsuttryck.
Vi pedagoger fick grillad lax, italiensk potatissallad, fetaostsås och vanlig sallad som den underbara kvinnan i köket hade gjort till oss. Shaisse, vad det var gott! Efter sången var det dags för Wall-E och Eva-tårtan som de största barnen hade bakat. Självklart glömde jag att ta en bild, men den var jättefin och de gjorde verkligen ett kanonjobb.

Under kvällen fick vi i personalen presenter och presentkort av barnen. Allt som allt var kvällen ganska underbar och kan sammanfattas med orden: grillad mat, kramar, tårar, sång, lyckliga barn, presenter och lyckönskningar - precis så som det ska vara.

Så för att avsluta den relativt korta arbetsveckan, gick vi till Sommar! på fredagskvällen. Innan dess åt vi thaimat hemma hos Mathilda, yummie! Haha! I alla fall, på stället så var det musik á la Another Indie Disco Sound. De spelade bara bra låtar - låt efter låt var något man kände igen och kunde sjunga och dansa till. Superbra alltså! :)

Snart kommer mamma hem, jag har inte träffat henne sedan i onsdags då hon sa hejdå till mig över staketet på jobbet - en liten överraskning kan man säga! Hon har varit i Skåne på studentpartajande och i Trosa för att ta det lugnt. Och nu kommer hon hem, hihi. Jag har saknat henne så himla mycket. Hon har med sig mat från studentmottagningen också. :)


Nu kommer några bilder från Emelies födelsedagsmiddag:






Hej då, kära vänner!

2 kommentarer:

  1. nämen åh, norwegian wood håller jag på att läsa! dock lånad från bibblan som min rabbit lyckats bita sönder (Y)

    SvaraRadera
  2. Du får komma hem till/umgås med mig mer så kommer din rosa period aldrig gå över! :D hihih.

    SvaraRadera