söndag 2 maj 2010

Gå dig i form..



Denna dag har varit alldeles underbar. Solen sken in vid sidan om min rullgardin när jag vaknade vid niotiden, frukost i min egen takt, pilatesträning, åt lunch och tog det lugnt innan jag och Emelie tog oss in till stan via 1:an. Väl inne i City gick vi runt och tittade i lite affärer, köpte en latte och sedan gick vi ned till Kungsträdgården där träden nästan stod i full blom.
Vi satt där vid statyn i solen och tittade på människor bakom våra solglasögon. Det är faktiskt sant att alla good looking boys kommer ut på våren - en utav anledningarna till att jag älskar våren, hehe. Sedan gick vi till Blasieholmen, Strandvägen, Garnisonen, Fältöversten och hem. En ganska bra promenad i solskenet, som ikväll har resulterat i att kinderna har varit alldeles varma. Under sena eftermiddagen och kvällen har jag målat flera akrylbilder och fixat lite med mamma Mors Dag-present, hon blir nog jätteglad. Nu när sommaren står vid dörren blir jag inspirerad till att måla av allt möjligt - vatten, färger, blommor, barnskratt, inpräntade sommarsemesterminnen osv.

Nu ska jag sova, det är ju jobb imorgon igen. Jag hoppas att jag får reda på den kommande veckan om jag får fortsätta på förskolan, jag vill verkligen det.

Kram & godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar